Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



söndag 31 januari 2010

Lite planer.

Kunde inte sova så bra i natt,så det blev lite planerande för trädgården i stället.Skulle vilja bygga upp ett stenparti .Har sett så många vackra i andra trädgårdar så det skulle vara så kul att få till något även här. Få se om det finns tid och ork till det.Vi har ett staket som har sett sina bästa dar.Vi måste bygga upp ett helt nytt och sen måla.Det är en ganska lång sträcka,så det kommer ta ett tag.Sen ska vi ordna lite i sonens trädgård vid sommar huset..De vill ha ett trädgårdland för grönsaker uppgrävt. Vi får låna en jordfräs av grannen här och ta med ut. Så grävandet blir ju inte så svårt,men det ska ju rensas.Sen måste det upp stolpar och nät runt om för det finns massor med hjortar och rådjur för att inte tala om alla vildsvin som bökar där.Det ligger ett stort säteri i närheten och dom har hjort hägn för jakt.Det är så svårt med trädgård där för hjortarna kommer ända fram till huset. De verkar känna när man planterat ut något nytt.Mikael planterade tre fruktträd i våras men satt inte upp något skydd,så nästa gång de kom dit fanns de inte kvar .De hittade en liten rest av ett av dom men resten var borta.Inte kul.

1 kommentar:

  1. Jag har hört att Hägg kvistat håller borta rådjur.Det är lukten som de inte gillar.

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.