Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



fredag 8 januari 2010

Min trädgårdsblog


Har gjort mej en helt ny blog som ska handla mest om min trädgård.


Jag heter Gunborg men kallas för Gun eller gunsan.Har fyllt 65 år och kommer snart att bli 66.Mitt trädgårdsintresse startade när vi flyttade hit och fick en trädgård på 1200kvadrat.Här fanns bara några vinbärsbuskar annars var det bara en massa fruktträd.Så det var bara att sätta igång och gräva för att försöka göra lite mera mysigt och välkomnande ute.Vi har ändrat massor i trädgården.Vi har nu ett körsbärsträd.plommon +en del prydnadsträd.Det sista trädet som fanns här när vi flyttade in fick vi ta bort förra året då vi la om vårt avlopp.Rötterna hade växt in i rören och orsakat stopp.Var lite synd för det blev så tomt i det hörnet.Nu får vi vänta på att magnolian som står där ska växa till sej och fylla ut lite Har även planterat ett salixträd I närheten som ser ut att bli riktigt vackert.Så här ser det ut i det hörnet nu vintertid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.