Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

lördag 9 januari 2010

Rosor,bland mina favoriter


Sedan mördarsniglarna började härja i trädgården har jag gått över mer och mer till att ersätta andra växter med rosor.Fast man kan ju inte sätta rosor överallt.Det finns en hel del skuggiga ställen i trädgården,där har jag hosta som sniglarna gillar lika mycket som jag gör.Men jag bruka strö ut snigelmedel under de stora bladen ,där ser inte kråkor och skator de blå kornen.har även snigelfällor på flera ställen i trädgården,men då får jag lägga en tung sten på annars så tar kråkorna upp dom och flyger iväg med burkarna.Jag har sätt hur de gör.Har haft tunga keramikägg legat i en skål med mossa,även dessa har fått en flygtur.Fattar inte att de kan få grepp om dom.
Men tillbaka till rosorna.Gillar vita rosor.Har en buskros som växt sej riktigt stor,och i sommras var det massor med blommor på den.Men den blommar inte om tyvärr.Det gör därimot min nya klätteros White Nights.Den blir så vacker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.