Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



fredag 29 januari 2010

Tema Pioner

I kväll så ska det bli tema på pionbilder på Facebook.Jag hittade bara två bilder ,och båda är av samma planta.Men de flesta bilder som jag tog i våras och sedan under sommaren har jag tyvärr inte kvar .Jag la över dom på en cd skiva men något har gått fel och jag märkte inte det förrän nu för några veckor sedan,och då hade jag ju tagit bort dom från datorn. Så jäkla förargligt.Annars så har jag två olika rosa pioner,en mörkt röd enkel dillpion och en rosavit buskpion.Och dom tog jag bilder på när de blommade i somras.Men det blir till att fota massor i sommar igen.Och kolla om jag bränner till skiva att det blir rätt innan jag tar bort bilderna ur datorn.De här vita på bilden är så himla fina.Ini blommarna så är det mörkt röda streck och så doftar den underbart.Tror jag ska köpa några nya sorter och plantera i år .Blev lite sugen på det nu när jag kollade bilder på Facebook.Vi får se.Kanske blir det trädgårdsmässan tillsammans med Marie ,då blir det säkert något kul med hem.

2 kommentarer:

  1. Trist när man slarvar bort sina bilder. Hur som helst så håller jag med dig, vita pioner är ljuvliga, synd att jag inte har så många själv. Måste nog skaffa fler.....

    SvaraRadera
  2. Så fin.... skulle tro det är en Maxima....
    Så roligt o hitta dig som följare på min blogg :-) Välkommen!
    Ha´t himla gôrgôtt i snön
    Nina

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.