Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



onsdag 10 februari 2010

Böcker jag gillar.

Har en massa trädgårdsböcker i bokhyllan.De här tre har jag haft många mysiga stunder med.Sittande i favoritfotöljen läsande och planerande.
Glädjehuset av Ulla Hasselmark har jag studerat många gånger för att få tips om vad som går bra i växthuset.
Ide'bok för Din Trädgård avBritt-Louise &Göran malm inne håller många bra tips om vad som kan göras i trädgården.Och sedan boken Uteplatser i trädgården av Laila Eriksen är även den en mycket användbar bok.
Nere i källaren så har en tomat Sungold grott och även sommarnejlikorna har grott jättebra.Sen tycker jag det ser ut som det händer något i lådan med bergvallmon,men den får vänta lite till innan jag börjar jubla.

1 kommentar:

  1. Intressant, hur skulle man kunna klara sig vintertid utan sina trädgårdsböcker!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.