Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

tisdag 16 februari 2010

Det blev lite blommor.

Både blommor fröer och jord hittade vägen hem till mej.Jorden ligger nu i källaren för upptining.Den var nämligen djupfryst.kanske den tinat till eftermiddagen så jag kan börja så smått med omplantering.Sen kan jag ju så en del fröer,det blev en hel del sånt med hem.Trädgårdsviva blandade färger.Viol Angel Tiger Eye.Bladmynta.Med purpurfärgade blad.Backtimjan.Basilika Purpel Ruffels.Salladsbasilika Och Kanelbasilika.Undrar var jag ska få plats med allt,fast jag ska ta med rätt mycket plantor till Mikaels sommarhus.Sen hade de krukor med Irisar och vivor.plus vintergäck.Köpte det.Det fanns även pärlhyasinter och krokus men det köpte jag inte.Nu ska jag leta reda på några bra krukor och sätt dom i.Har ju lite att välja på i källaren.

3 kommentarer:

  1. Nu blir jag med sugen på att köpa fröer, har på senare år även börjat gilla vivor, det var inte en blomma jag var så glad åt innan, men det finns ju så många fina sorter.har själv en gul/svart som jag gillar skarpt.
    lycka till med planteringen!
    Mia

    SvaraRadera
  2. Kanelbasilika det har jag inte provat tidigare, det låter spännande. Violerna sår du dom nu? Jag måste säga din header ser fantastisk ut, man vill ju bara dyka ner rakt in i bilden. Tänk när vi kan ta första fikat i växthuset....oj vad jag länktar.

    SvaraRadera
  3. Ja violerna är sådda.Vid så här tidig sådd blommar dom i år.

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.