Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



söndag 21 februari 2010

Överraskning

Fick jag på posten i fredags.Har tydligen varit in och beställt Botaniskas katalog någon gång.Sen har det totalt fallit mej ur minnet.Och inte nog med det Allers trädgårstidning kom även den.Fast den prenumererar jag ju på.Det blev en go stund i favvostolen studerande en massa växter som fick min (Vill ha) känsla att gå i spinn.Få se om det inte blir några växter därifrån.
Vi vaknade med en klar himmel idag och solen lyste,men nu har det börjat mulna igen.Var tvungen ut och ta bort snö från växthuset igen,men det räckte med den ena sidan av taket.Där hade snön lagt sej djup.Om ni skrollar ner på sidan kan ni se samma ställe i höstas och hur det ser ut idag.Tog en bild .Nu börjar det bli kris vet inte var vi ska lägga all snö.Och så ska det komma mer.Tror vi går mot en ny istid.Forskarna har nog tagit fel.
Såg idag att bergvallmon har börjat gro så fint.Det blev jag glad för.Blir nog Marie med för hon vill ha några plantor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.