Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



fredag 19 februari 2010

Planering

I vår och sommar så tror jag att det blir en hel del omplantering i rabatterna.Jag såg någonstans här på trädgårdsbloggarna någon som hade sina rabatter färgstämda.Det var så vackert gjort så jag kände bara ja så ska det ju vara.Kommer ju inte kunna göra allt i år men börja med det kan jag.Vad jag framförallt vill är att göra en rabatt i blått vitt tema eller vitt lila.Får ju kolla runt sedan och se vad jag har av olika färger.Det här ska bli ett roligt jobb att genomföra,hoppas bara att orken hänger med.Det kommer att bli mycket grävande.En hel del vita växter har jag redan samlat på mej,då de tillhör mina favoriter.Ja där har jag en del att tänka på,om det sedan någon gång blir vår så man kan börja.Ja det är en annan femma.

3 kommentarer:

  1. Jag försöker hålla mina rabatter i färgkombinationer men det är inte alltid lätt. Ibland kan två olika rosa nyanser bli hemska bredvid varandra, de kan skära sig gruvligt och det syns än bättre när man försöker med färgkombinationer. Helt blandade färger så tänker man inte riktigt på samma sätt tror jag.

    SvaraRadera
  2. Nej där har du rätt.Eller när man köper en planta och sedan har den en helt annan färg en den man tänkt sej.Fast jag kan ju prova med det som jag har där vet jag ju färgen.

    SvaraRadera
  3. Vitt och lila tycker jag också är fint. Riktigt mörka nästa svarta blommor tillsammans är också vackert. PS! Gillar ditt bildspel!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.