Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



onsdag 17 februari 2010

Plantering

Nu har jag valt ut några bra krukor till mitt inköp som jag gjorde igår.Jorden hade bara delvis tinat upp .I mitten var det fortfarande hårt och kallt .Men jag hade en del som räckte till blommorna.Sen så sådde jag Backtimjan och Kinesisk gräslök.Monterade upp ett till lysrör,så det ska finnas plats och ljus när jag börjar skola om alla småplantor.Det kommer att bli knökfullt där nere .Får väl trolla lite med platsen.Kan ta upp en del pelargoner och sätta i fönstren här i mitt syrum tex.Det är tomt förnärvarande.Ronnie håller på och gör fina namnstickor i trä åt mej.Han fick även en beställning av dottern.Hon vill ha till sin butik.

1 kommentar:

  1. Härliga vårplanteringar du gjort. Behövs nu i snövädret. Tack!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.