Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



tisdag 2 februari 2010

Snart dags för sådd.

Fick för mej att förbereda vårens sådder idag Så det blev till att möblera om i källaren lite grand så det finns plats för några små sålådor,bland alla pelargoner och annat som står där.Sen monterade jag upp ett till lysrör över bänken där sådderna ska stå.Jag har köpt tre lysrörsarmaturer från Willab som är så bra.Har även en växthusarmatur för pelargonerna.Och dom trivs alldeles förträffligt under den.Synd att alla sådana tillbehör är så dyra.Nu måste jag bara köpa hem lite såjord och annat som behövs.Hittade fröer som jag glömt bort att jag samlade in i höstas.Jag hade blå Bergvallmo och Silverpeng med vita kanter.Ett stånd som jag satt ut blommade första gången i somras.Blev så snyggt med vita kanter på bladen +vita blommor.Så dom vill jag ha fler gånger.Första året blir det bara gröna blad och inga blommor.Sen hade jag tagit frön från en vit cyklamen som jag måste testa om det går att få upp egna.Fler bergvallmo vore inte fel det heller.Så nu har jag lite kul pyssel framför mej.

3 kommentarer:

  1. Bergvallmo tar jag gärna ett skott av sen. Vad fina din sydda rosor blev. Du är så himla profsig. Kram Mu

    SvaraRadera
  2. Tråkigt med dina fuchsior, bättre lycka nästa gång. Låter så trevligt med dina frösådder.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Visst är det roligt att komma igång med sådderna. Själv har jag bara fått i jorden sådana som jag ställt ut men jag ska nog också snart sätta igpng med mina innesådder, har lysrör och plats klart (står alltid redo).

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.