Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



måndag 15 februari 2010

Härligt väder

Solen skiner så härligt idag.Har varit ute på en promenad.Bäst att passa på när solen äntligen behagar visa sej.
I morgon ska jag åka och köpa hem jord för nu måste jag börja plantera om alla pelargoner som väntar i källaren.Det är även dags om någon vecka med att börja skola om tomat plantorna.Måste även köpa lite nya namnstickor tog de sista när jag sådde.Och det är något som jag inte får slarva med ,för det är så lätt att glömma vad det var jag satt i den eller den lådan.Även någon påse med lekakulor får det nog följa med hem.
Måste försöka blunda när jag går förbi alla vackra blommor för det är ganska fullt i fönstren.Det enda skulle vara några vivor eller krokusar i kruka .Får se vad de har.

1 kommentar:

  1. Ja pellisarna behöver komma i jorden,,,
    och ett besök till blomaffären är ju inte fel i vinterrusket,,fin pellistrappa-hylla du har.
    kram Monica

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.