Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

söndag 7 februari 2010

Söndag och träningsvärk

Såg att hararna hade gått hårt åt den vita klängrosen jag planterade förra året,så jag tog en snöskyffel och skulle skotta upp en gång åt mej så jag kunde komma fram med ett skydd till den.Första taget med skyffeln så brände det till i en ryggmuskel då skulle jag ju ha slutat vilket jag inte hade vett om förren det gjorde så ont att det inte gick längre.Så jag fick pullsa i djup snö.Men fick upp skydd för rosen och två Japanska lönnar+en prakttry som de rackarn hade ätit en hel del på.Det är inte roligt med harar och rådjur i vinter.I höst ska jag inte slarva som jag gjorde i höstas, utan sätta upp skydd runt det som de gillar bäst.men vem kunde tro att vi skulle få en sån hård vinter.
Nu har jag i alla fall sått fyra sorters tomater och en påse med nejlikefrön som jag fick som gratisfrö från Impekta.Nu kommer jag att kila ner i källaren varje dag för att kolla om det hänt något i lådorna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.