Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



fredag 26 februari 2010

Vackra blommor

Den här pelargonen blommar just nu i källaren.Jag tycker blommorna är så vackra.Den heter Ahsby.
Snyggt med de svarta fläckarna.Den andra med vita blommor heter Eldnaryds Twister.Bladen ser inte ut som man är van vid att pelargoner brukar se ut.De är smala och ca 4cm långa.Lite som mjuka barr.Men vad den blommar har inte vart utan knopp och blommor sen jag köpte den förra året.Det i krukan med vit och gröna blad är en perenn som jag hittade en liten planta av på rymmen i trädgården.Så den har stått i växthuset till för en tre fyra veckor sedan,då tog jag in den till källaren den var ju helt djupfryst i en liten plastkruka och såg ut att fara mycket illa men nu har den fått ny jord och en större kruka och har satt i gång att växa.Den har mjukt gula blommor på försommaren.Det är en Plister.Finns även med vita blommor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.