Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



måndag 8 februari 2010

Vad gör ni på vintern

Ni som har trädgård som vår och sommar hobby .Hur sysselsätter ni er under vintermånaderna?Vilka hobbis har ni?Själv syr och broderar jag mycket.Har köpt både en symaskin och och en brodeimaskin.Har haft så roligt i vinter med dessa maskiner.Har börjat sy quilt.Har sytt kuddfodral och dukar.Förut brukade jag hålla på med amerikansk keramik.Och gick även kurser för att försöka lära mej att dreja.Men tyvärr så lades de kurserna ned och den andra keramiken med gjutformar blev till slut för tung för mej.Synd för det var verkligen roligt att hålla på med.
Sen har jag ju börjat med det här bloggandet som också är ett roligt tidsfördriv.Finns så många saker man kan sysselsätta sej med.Jag har en hemsida för bara mina andra hobbis,om ni vill kolla så är adressen dit.http://www.gubbens.zoomin.se/

4 kommentarer:

  1. Hej Gunsan! Jag broderar också mycket,men bara för hand.Fast skulle vilja hinna mera men heltidsjobb på dagis och familjen tar sitt,har 2 ungdomar hemmaboende ännu.Dessutom motionerar jag en del och försöker hinna med vinterbad 1gång/vecka,det har en väninna o jag hållt på med i 7 år nu.Härligt är det.Låter intressant med din broderimaskin.Ha det bra/Saga

    SvaraRadera
  2. Om vintern plöjer jag litteratur om trädgård. Just nu är det Botanica som gäller. Annars är det en hel del vinteraktiviteter och långa promenader med vovven.

    Jag har funderat på att börja virka, skulle så gärna vilja lära mig virka mössor och vantar.

    SvaraRadera
  3. Hej Gunsan, jag såg dig på min lista:-)
    Välkommen, vi ses igen.

    Hillevissan

    SvaraRadera
  4. Hej!
    jag har egentligen ingen vinterhobby förutom att plöja igenom alla trädgårdsböcker liksom du om och om igen.Sitter i soffan och planerar inför vårens och sommaren aktiviteter i trädgården.Vilka växter ska jag köpa osv, ska jag gräva ut nån rabatt eller liknande är det som rör sig i min lilla hjärna på vintern.
    kram mia

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.