Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

måndag 1 februari 2010

Växterna tror det är vår.

Plockade upp den här pelargonen ur källaren idag.En Bob Newing.Passade på då vi har temp omkring nollan idag.Igår var det 13minus.Så då var det lite kallt för den att bli buren ute.Passade på att ge den ny kruka och jord.Den har börjat växa och sätta nya skott plus att den blommar så fint.Verkar som att de växter jag har där nere känner av att vi går mot ljusare tider Flyttade på en kaktus i köksfönstret igår och såg jag att den är full med knoppar.Den har vita blommor med lite rött i svalget.Det är såna små vårtecken som gör att man blir glad.

2 kommentarer:

  1. ja varför inte...man skulle kanske ta upp pelargonerna från källaren, blir lite sugen nu när du skriver om det.
    kram

    SvaraRadera
  2. Ljuvligt när det börjar röra på sig i växtvärlden.... Här blommar pärlhyacinterna i fönstret...
    Ha´t himla gôrgôtt i snön
    Nina

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.