Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



tisdag 23 februari 2010

Vita rosor

Har en del vita rosor som tillhör mina favoriter ska försöka leta reda på namnen tror jag har dom liggande någonstans.Planterade en klängros förra våren som tog sej så fint och hade lite rosa i knopparna innan den var fullt utslagen.Tror den heter Night Light.Men inte säker.Idag började det inte så bra för mej Ramlade i källartrappan ockh slog mej lite illa i ena höften .Känner att det börjar göra ont nu .Som om det inte skulle räcka med bihåleinflammatin,som inte vill ge med sej.Jag har i alla fall planterat om en hel del till.Och skolat om Rosenskärans små plantor.Sådde den nya helt fyllda sorten Vit naturligtvis.Sen såg jag att Rosmarinplantan var full med knoppar.Ska ta ett kort när blommorna slår ut.Sen har jag lovat mej själv,att om och när jag planterar något nytt så ska jag skriva  upp namnen på växterna.Blir så arg på mej själv för att jag slarvat så mycket med det.

1 kommentar:

  1. Mamsingen då! Inte nu igen!!!!! Håll dig borta från baksidan när det är halt. Har du pratat med fastighetsägaren om att han är skyldig att sanda?!?!?!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.