Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

onsdag 17 mars 2010

Bakslag

Det har kommit mer snö inatt.Attan så sur jag blir.Igår satt vi på altanen och fikade och solade en stund.Det var så härligt.Det är tur man har sådana stunder lite i mellan gråvädret.Och igår kväll var ju Gunnel Carlson tillbaka i God Kväll.Hon håller på och planterar och inreder ett uterum hos en familj.Fick även min favorittidning på posten Drömhem&trädgård.Så det blev en stunds studier på eftermiddagen.Gårdagen var med andra ord helt OK.
På bilderna till höger är det överst blommor på Plisterplantan som finns i källaren.Blommar redan.
Under så har jag små plantor av vit Cyklamen.Finns massor kvar i sålådan ,men jag kan ju inte ta reda på alla.Till vänster blommar ett vildpelargon i den undre bilden P.iocastum och överst är det en hängpelargon som jag tror heter Tomcat

3 kommentarer:

  1. Bakslag är ju aldrig kul, även om man vet att dom kommer.......Vi hade som tur var bara fått 1 centimeter och det kan till och med jag stå ut med. Annars har vi haft plusgrader hela dagen. Äntligen!!

    SvaraRadera
  2. Var en vit filt på marken när jag vaknade imorse men den o lite till har smält undan under dagen ;-) Ser i högerspalten att du gör söta små örhängen.... vad är det för teknik!
    Ha´t himla gôrgôtt
    Nina

    SvaraRadera
  3. Dom gör jag i maskin broderi.Har en Janome 350.Oj vad kul jag har med den.Min höst och vinterhobby.

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.