Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



lördag 27 mars 2010

Cafeinvigning


Nu har vi varit hem till Marie på invigning av hennes cafe i växthuset.Det var ju jättebra ordnat  med bord och stolar där inne.Tror hon sa att det fick plats 14st Så när vädret är dåligt kan folk stanna och fika i alla fall.Det dröjer ett bra tag till innan det går att sitta ute.I morgon söndag öppnar hon sin butik igen.Jag köpte ett par så härliga träskor av henne.Och tuppen som finns i keramikkrukan.Sen var jag in till blomsteraffären och köpte lite vårblommor som samsas med tuppen+en kornettblomma.Är lite avis på Maries växthus Det är på 15 kvadrat och känns så härligt stort och rymligt. Högt till tak.Ångrar lite att jag inte köpte ett större när jag ändå kostade på mej ett.

2 kommentarer:

  1. Hejsan
    Tack för ditt besök hos mig!
    Jättefin blogg du har hit ska jag komma fler gånger!

    ha de gött
    annbritt

    SvaraRadera
  2. Vilket härligt påskarrangemang du gjort! Jag skulle också vilja ha ett riktigt stort växthus!
    Ha en riktigt skön påskvecka!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.