Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

lördag 20 mars 2010

Expriment

Den här rosbuketten fick jag på min födelsedag.Jag blev mycket förtjust i rosen,så jag tog och satt sticklingar av den .Tänkte går det så går det.Och nu har de börjat skjuta nya skott så det verkar som jag lyckats.Så kul ska bli intressant att se hur dom utvecklas.Har tillbringat hela förmiddagen med att skola om plantor och sått lite nytt .Det blev vintersallat och bladmynta.Det har försvunnit massor med snö idag.Var 11grader varmt för en stund sedan.och så blåser det friska västliga vindar .Ska bli så skönt när det blir barmark.

2 kommentarer:

  1. Men så roligt om det lyckas! Även i Västerplana har snön sjunkit undan i en rasande fart.... Har många bara fläckar... men vattnet har inte sjunkit undan så det är mycket vått där det töat. Men blåsten torkar nog upp en hel del.
    Ha´t himla gôrgôtt
    Nina

    SvaraRadera
  2. Härligt när man lyckas! Hoppas att du får en riktigt fin rosplanta. Här har snön också minskat betydligt, jordkällaren är nästan helt bar mot söder.
    Ha en trevlig fortsättning på helgen!
    Christina

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.