Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

måndag 15 mars 2010

Solig måndag

Så mycket lättare det har varit nu i en vecka med sol .Framför allt uppstigningen på morron.Är det grått ute den här tiden på året har jag svårt kliva ur sängen,men ju längre fram vi kommer och ljusare det blir desto lättare går det.Har planterat om tomater och backtimjan nu på förmiddagen.Nu börjar det bli riktigt fullt i källaren,men hoppas det ska gå att flytta in i växthuset om ett par veckor.Brukar starta upp där första halvan av April.Får se hur det går i år.
På Facebook är det nytt tema.Prydnader i trädgården.Har inte så där jättemånga saker,men lite rostiga saker har hittat dit.Och betongprydnader gillar jag .Marie vår dotter säljer en hel del sånt i sin butikSen har jag lite keramik som jag fixat till själv.

4 kommentarer:

  1. Visst ska det bli härligt när man kan öppna upp växthuset! Jag längtar! I år blir det nog mer mys än odling. Jag hämtar ju en hundvalp på torsdag så jag har nog lite annat att tänka på. Men jag har ju mina frösådder på gång. En del är redan omskolat och en del står på tur. Det ska nog bli fullt i krukor och lådor i år också! /Anette

    SvaraRadera
  2. Vad duktig du är på keramik!
    Jag hade hoppats kunna flytta ut mina utskolade plantor till växthuset före påsk, vi åker till England då. Tycker inte att det ser alltför hoppfullt ut.
    Ha det riktigt gott!
    Christina

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Det är första gången jag kikar in här. Jättefin blogg du har. Och en fantastisk trädgård verkar du ha.
    //Anne-Lie

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.