Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

fredag 26 mars 2010

Mina vårtecken

Var ut med kameran idag på morron för att se om det fanns lite vårtecken.Jag hittade snödroppar inte helt utslagna omgärdade av harbajs.Under körsbörsträdet tittade Fänrikshjärtat upp.Och mot grannens garage där jag har en rabatt är Dagliljorna uppe.Så nog börjar det bli vår även här i Oxelösund.Lite förvånad blev jag när jag såg hur grönt och fint det Japanska gräset jag satt förra året var när det tittade fram ur snön.
Nere i källaren så har pelargonet Rococo börjat blomma igen.De blommorna ser ut som små rosor.Sen har skotten jag satt av pelargonet Freak of Nature slagit rot och slår ut och växer.Känner när jag nu börjar kunna gå lite i trädgården att humöret blir bättre för varje dag.Jag är inte någon höst och vintermänniska,så den tiden är ganska tung trots att jag har andra roliga hobbis att sysselsätta mej med.Men nu så är det helg igen och i morgon ska vi hem till Marie och Jörgen på fika.Det blir kul och så får man busa med Vippahunden lite.Hon är så go.

2 kommentarer:

  1. Det börjar komma fler och fler vår tecken som ur är. Vad fint du har runt ditt växt hus det gillade jag//Britt

    SvaraRadera
  2. Nu har jag kikat in hos dig! tack för titten i ditt bildspel. Det var fint att se, gav en och annan idé och skönt att få se så mycket grönt!
    /Anette

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.