Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



onsdag 24 mars 2010

Växthusstädning

Har börjat städa ur mitt växthus i dag.Jag har sopat upp alla vissna blad,sen ska det skuras väggar för att få bort gröna aljer som bildas där det droppar in lite vatten.Har en kruka med Timjan som har klarat sej bra där ute..Och i den andra krukan har dillpionen jag köpte på Trädgårdsmässan förra året vaknat till liv.Den har mörkt röda enkla blommar.Så vackra.Äntligen börjar allt gå åt rätt håll.

2 kommentarer:

  1. Skönt att se att växterna överlevt! Jag hoppas att de flesta av mina också lever. Mitt växthus är knôkafullt, så jag har inte riktig koll på allt.
    Ha en bra kväll!
    Christina

    SvaraRadera
  2. Vad skönt det måste vara att ha kommit igång med städningen av växthuset. Själv ska jag till helgen (har jag planerat i alla fall) börja städa i uterummet.
    Ha en bra kväll.
    Kerstin

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.