Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

tisdag 30 mars 2010

Växthusstart

Nu är  mitt växthus igång .Har burit och burit större delen av dagen,som har varit så underbar.Soligt och fint.
Men nu känner jag att det var många krukor och sålådor som skulle flyttas ut..Men som sagt nu är det gjort.Det är knökfullt där inne.Får inte plats med så mycket till.Har satt in lite frostvackter och så lägger jag över odlingsväv på det som är lite kinkigt.Sen har jag lagt ut lite nät över tulpaner och krokusar som är på väg upp i trädgården.Annars så äter rådjuren upp allt.Igår när jag stod i badrummet på morgonen så vandrade ett rådjur runt alldeles utanför vårt uterum.Dom är sugna nu på den nya grönskan som kommer.

6 kommentarer:

  1. Grattis till växthuspremiären. Det ser väldigt lockande ut, även för mig:-)

    Ha en go Påskhelg!

    SvaraRadera
  2. Åh vad fint du gjort det, grattis. Jag önskar jag också kommit så långt men vi får se när påsken är slut om inte också jag ska ha kommit igång.

    SvaraRadera
  3. Det är när jag läser sådana beskrivningar jag känner saknaden av mitt växthus, som fanns i förra trädgården. Minns hur tiden där inne bara flög iväg, hur ljust och värmt det var, dofterna.

    Ha en fin dag!

    /Anette

    SvaraRadera
  4. Oj det ser härligt ut med alla växterna, när man ser det förstår jag att det var värt allt bärande//Britt

    SvaraRadera
  5. Så fint du fått det! Önskat mig ett växthus länge men ... så länge som vi vill resa mkt så får det vänta!
    :)

    SvaraRadera
  6. Vilken lycka o ha ett växthus o bära till.... o sen från fram i sommar.... tomater, gurkor o annat gott.
    Glad Påsk o ha´t himla gôrgôtt
    Nina

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.