Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



onsdag 7 april 2010

Har städat av mitt planteringsbord så nu är det bara att börja stå där och pyssla med växterna om det är väder så de inte drabbas av sköldchock.
Såg att det var blomknoppar i flera av tomatplantorna redan.Kanske kan det bli tomater lite tidigare en i fjol.Då gick det inte bra med mina plantor De gav dåligt med skörd.Hoppas det blir bättre i år.Vi älskar nämligen tomater.Jag går ofta in och plockar en och äter lite då och då.Tycker det smakar så himla gott.De  små gula hyacinterna dök upp i gräsmattan för ett antal år sedan .Vi har inte planterat dom utan det har nog någon av de föregående ägarna gjort.Kamelian har även den fått flytta ut nu i växthuset.I källaren är det tomt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.