Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



måndag 26 april 2010

Avslutad städning.

Har städat klart.Gud så skönt.Hade två rabatter kvar och de är nu klara.Sedan har jag pysslat med hyllan som står på grusdelen.Har satt ut krukor med överblommade lökväxter.och lite annat smått och gått.Sen har gubben fyllt på mer jord i odlingslådan som nu står klar.Grannen och jag tycker det ser ut som en prärievagn,men den kommer bli suverän att odla grönsker i.I rabatterna blommar scillan.Det ser ut som blått vatten på en del ställen.Nu kan man börja planera forsättningen på trädgårdsjobbet.Snart dags kolla alla rosor och se vilka som dött och vilka som ska klippas ner.Har redan grävt
upp två som hade gjort sitt.Får skaffa något annat att plantera där istället.

2 kommentarer:

  1. Åh, hål i rabatten? Vi kan åka till Löta där vi var förra våren och kolla in lite rosor eller till Zeta i Stockholm om du vill. Kanske kan få till en ledig lördag framöver och sticka på en utflyck. Kramis dottern

    SvaraRadera
  2. Den `prärievagnen´ skulle jag inte haft nåt emot o ha ;-) Går här o letar efter de första tecknen på att perennerna överlevt vinterns härjningar.... o de flesta finns där nog!
    Ha´t himla gôrgôtt
    Nina

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.