Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



onsdag 28 april 2010

Kompostjobb och blandande av rådjursstopp

 Igår och idag har det blivit en hel del gjort i trädgården.Blandade till blodmjöl,vatten och amoniak till en avskräckande bryggd som jag sedan doppade oasisbitar i och dom stoppade jag sedan i små lerkrukor som även dom doppades i röran.De här har jag sedan satt upp lite här och där i trädgården där jag har växter som jag är rädd om.Det här brukar hålla rådjuren på avstånd.
Igår eftermiddag tog vi en tur in till Växt och trädgårdsbutiken i Nyköping för jag var på jakt efter fröer på Djungelgurka som jag tänkte så i växthuset.Och det blev även två stycken stamträd med hem.Ett Prunus incisa Kojou-No-Mai och det andra heter Viburnum plicatum Pink Sensation.Dessa står nu planterade i stora krukor.Det var fullt med knoppar i båda så nu är det spännande att gå och vänta.Förresten var det ju nästan sommar temp igår .Så gosigt.Men idag är det isigt i vinden igen.Men jag har hållit mig varm med att sålla kompostjord och lägga ut i rabatterna.Har även lagt om ett par av komposterna.Får forsätta med det jobbet en annan dag för det finns mycket mer jord att ta reda på.


1 kommentar:

  1. Huuu... för den där blandningen! Förstår att rådjuren håller sig borta - det gör helst jag oxå...!! ;)

    Sålla kompost har jag oxå på "min lilla lista" men vi får väl se om det blir i år eller nåt annat år... ;)

    Ha en fortsatt skön vår!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.