Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



söndag 11 april 2010

Mässan


Oj så mycket folk det var på mässan.Man blir yr i huvudet av att holla koll så man inte trampar på någon.Men det är härligt att gå runt och supa in alla intyck.Fanns mycket vackert att se och en del tips fick man ju.Men ändå kändes det som om många saker hade man sett förut.Framför allt var det inte många nya växter.Eller också var de slutsålda när vi var där på lördagen.Men Marie och jag blev stående framför hönshuset en stund och beundrade den ståtliga tuppen och hans hönor.Barnen verkade gilla det stället .En liten tös frågade mej Vad äter dom för något?Tur att min mor hade höns när jag var barn så man kunde svara.Det blev inte så många inköp.Men jag var bra sugen på en hel hög med Julrosor,men kunde hejda mej för jag har ju beställt 6st som kommer senare.Och det kan ju vara bra att veta var man har plats.Däremot köpte jag höstblommande cyklamen och en rosalila hundtandslilja+lite annat

1 kommentar:

  1. Härliga bilder du visar från mässan jag kom ej dit så jag är glad att jag får njuta av era bilder//Britt

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.