Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



fredag 9 april 2010

Trädgårdsmässan i morgon

Så kul det ska bli Marie min dotter hämtar mej i morgon och så åker vi till mässan.Det har vi gjort flera år i rad nu.Så mysigt och vandra runt och kolla in alla nya tränder.Få se vad som är populärt i år.Och kanske ser man någon från trädgårdsbloggarna och Facebook.Förra året köpte jag dillpionen på bilden.Den växer som bara den nu i växthuset och knopparna är framme.Ska börja sätta ut krukan på dagarna i nästa vecka.Få se vad jag kommer hem med i år.Ska ta många foton .Fotar med mobilen tror jag .Den är så liten och smidig.och jag vill ha så lite att bära som möjligt.Ryggen brukar protestera annars.Så kanske vi ses några stycken i morgon.

4 kommentarer:

  1. Hej,
    Dillpion tycker jag är jättevacker. Den har mamma i stugan i Dalarna.

    SvaraRadera
  2. Hej Gunsan!
    Trevlig blogg du har med mycket smått och gott. Synd att jag inte hittade dig innan Mässan, då hade vi nog setts där. Visst är det underbart att bara gå omkring och insupa all ögonfröjd. Mitt Ess för dagen blev Lena Linderholm och "Blåregn" som jag inte kunde motstå, härdig till zon 4, inte illa, eller hur?
    Ska kika vidare igen hos dig senare för nu väntar annat, såå på återseende.
    Ha det gott i solen idag.
    Marlene

    SvaraRadera
  3. Glömde fråga dig hur man lägger in blogger-räknaren. Har letat överallt tycker jag utan resultat.
    Tacksam för din hjälp.
    /Marlene

    SvaraRadera
  4. Om du klickar på min räknare så kommer du till sidan där jag hämtade min.Tror du måste registrera dej men den är gratis.Det står där hur du ska göra.

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.