Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



torsdag 20 maj 2010

Feta mulliga knoppar och så tulpaner

Satt ut mina bergvallmo igår+sommar nejlikor.Hade en hel del stående i växthuset som nu har fått komma ner i jorden.Bla en av rosorna som jag lyckades få rötter på av en gren.Har två till men de får stå kvar ett tag .Vi hade en del åska här igår och jag hade bestämt mej för att gå in en stund medan det värsta gick över.Tyckte det började låta lite närmare,men så fick jag se några plantor rosenskära som skulle ner i jorden. Ja jag tar dom också sen går jag in.greppar tag i dom hinner två steg sedan blixt och en jäkla smäll. Då blev det fart på gumfläsket ska jag tala om.Var inne i huset på två röda.Det löjliga är att sen kom det inte någon mer knall.Attan va rädd jag blev.Den slog nog ner inte långt här ifrån.Man kanske ska göra som man först tänker.



2 kommentarer:

  1. Ja, åskan är riktigt otäck. Vill helst in och gömma mig i ett mörkt fönsterlöst rum när den går. Men får ofta skärpa mig för dotterns skull. Vackra knoppar du visar. Kram

    SvaraRadera
  2. Det har åskat, blixtrat och regnat hos mig med idag.
    Kram Anne-Lie

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.