Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

söndag 23 maj 2010

Månadssmultron,Sebirisk vallmo och Magnolia blomar nu i trädgården.Magnolian fotade jag på förmiddagen och på eftermiddagen var de utslagna.Knopparna är så mörkt lila när de börjar komma fram ur sitt vintertäcke att de ser nästan svarta ut.Den sebiriska vallmons knoppar är så vackra.Svarta hår på grön knubbig knopp är så läckert.Vi har regn här idag,så på morron nu så gick jag en rond för att plocka sniglar.Det blev två ronder med en halvtimmes mellanrum.Herregud vad sniglar det blir i år Det blev nog ett två trehundra bara nu på morron.Kanske dags att beställa nematoder igen.Får nog gå ett par gånger till i dag.

4 kommentarer:

  1. Härliga bilder! Visst är det en skön tid just nu, när det händer så mycket i trädgården! Sniglarna förstår jag är ett otyg, jag har inga ännu, men det är väl bara en fråga om tid, antar jag!
    Ha det gott!
    Christina

    SvaraRadera
  2. Så sött det är med rosa smultronblommor! Är bären lika söta sedan? Det händer mycket i trädgården nu och egentligen vill man inte vara inne alls...../Anette

    SvaraRadera
  3. Hejsan, nu har jag äntligen hittat till din blogg!! Jag har letat och letat, klickat via din bild på min blogg men inte kommit till något. Nu gick jag med i facebookgruppen för trädgårdsbloggar, och där hittade jag ju dej.
    Vilken fina bilder du visar här. Vallmo som blommar....redan??? Var i landet bor du??

    Ha det gott, vi ses!!

    SvaraRadera
  4. Hej livsnjutaren.
    Och välkommen till min blogg.Jag bor i Oxelösund och vi räknas till zon 2 .Så det börjar blomma ganska tidigt här.Såg att även den Engelska vallmon börjar.Har en gul sort.De fröar av sej överallt.Men det gör inget de är så fina.

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.