Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

lördag 1 maj 2010

Mycket nytt.

Vivor och luktviol blommar för fullt
Full fart i växthus och trädgård.Väterna som planterats i baljan kommer från
Spezialplant

Alla verkade att ta sej.har en del i andra krukor men de i baljan är stenpartiväxter små och låga.Den jorden har jag gjort riktigt lucker så inte vatten ska bli stående. De andra krukorna har jag satt i ställningen.Får stå där så länge för senare utplantering.


7 kommentarer:

  1. Vilken snygg "blomställning" du har att ställa krukorna på. Vad dina vivor och violer blommar fint.
    Kram Anne-Lie

    SvaraRadera
  2. Väldigt fina vivor du ha. Den övre lila gillade jag speciellt, men favoriten är Mazetta Stripe som du visar till höger. Är det också en viva?

    SvaraRadera
  3. Ja den tillhör väl det släktet.De kallas Aurikler.Finns massor med vackra sorter.

    SvaraRadera
  4. Så fin färg det var på den översta! Tack för dina rader hos mig...........ja, jag ska försöka njuta av våren också. Idag verkar det ju dessutom blir soligt och fint. Kram Anette

    SvaraRadera
  5. Hej! Tyvärr missar jag massor av dina nya inlägg på din blogg. Jag är följare till din blogg men ser aldrig när du uppdaterar. Vad beror det på?
    /kram Anne-Lie

    SvaraRadera
  6. En härlig tid nu.... Det exploderar i varenda rabatt o kruka....
    Ha´t himla gôrgôtt
    Nina

    SvaraRadera
  7. Anne-Lie
    Jag vet inte varför du inte får några uppdateringar från min blogg.Synd.Men det är väl någon inställning som inte blivit i kryssad.Jag är inte så där jättehaj på det här och hur det ska vara.hoppas du kommer in på besök i alla fall.Ha dett gott.

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.