Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

onsdag 26 maj 2010

Snart kan vi börja skörda
Ska bli gott.
De gula tulpanerna har jag fått några lökar av grannen.Vackra.
Revsugan börjar blomma så smått .Har en sort till med mörka blad
och mörkt blå blommor.
Vallmon forsätter att slå upp sina håriga knoppar.Nu är det orange ståndet som är på gång.
Sen har jag en sent blommande julros
men gulgröna blommor och lite anorlunda blad.
Spetsmössan har vaknat och skickar upp sina skira spiror.
Och den tidigaste rododendron är fullt utslagen.Det händer så mycket nu.Och efter gårdagens regn har allt satt ännu mer fart.Har börjat gå igenom rabatterna och rensar ogräs och lägger på gödning vartefterjag blir klar.När man har gått igenom alla så brukar det vara dags för den första igen.Tur man gillar att hålla på och böka runt.

1 kommentar:

  1. Precis så är det, när man gått runt alla rabatter är det dags att börja om igen. Jag har bara en liten rabatt kvar nu.Men sen måste jag vårstäda lite inne också!
    Kram Anne-Lie

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.