Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

söndag 6 juni 2010

Det här är lycka för mej.

Att få hem ett paket med växter som maken hämtar ut åt mej,sedan plantera om pluggplantorna i större krukor.Där får de stå lite halvskuggigt och växa till sej,sen kan jag i lugn och ro bestämma var de ska sättas i rabatterna.
Lycka är även att tillsammans med gubben sitta på altanen och äta kvällsmackan.Kanske har vi egenodlad sallad och rödisor som pålägg.
Lycka är för mej att gå ut i växthuset och placka en jordgubbe att mumsa i sej.Och kolla hur tomaterna växer för varje dag.
Lycka för mej är att liggande på magen få till en bra bild på en nattfjäril i kamoflasvingar(stavas det så).Har inte sett en sån förut.Att med kamerans hjälp ta bilder på allt som händer i trädgården.
Lycka för mej är att ringa dottern bara för att skvallra en stund.Eller tillsammans med henne åka till någon trädgårdshop tex. Zeta i Stockholm.
Lycka för mej är att packa in sej med gubben i bilen och åka till sonens sommarställe vid Mälaren .Jobba lite där och hoppa i vattnet för ett svalkande dop eller bara ligga på bryggan och slappa.
.
Det finns så många saker som kan göra att man känner sej glad.

4 kommentarer:

  1. Visst finns det en massa i trädgården och i hemmet som gör en glad och ibland t.o.m. riktigt lycklig. Problemet är väl bara att man inte riktigt tar till vara på dom stunderna den här årstiden. Det är så många "måsten" i vägen just nu!

    SvaraRadera
  2. Puss! En som tillhör din lycka.....

    SvaraRadera
  3. Vad härligt att finna lycka i de små sakerna, då kan man finna lycka hela tiden....
    Hälsar
    Christina

    SvaraRadera
  4. Vilket härligt inlägg! Blir sugen på att göra en egen lyckolista :)

    Kram
    //Linda

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.