Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

fredag 4 juni 2010

Fint besök i trädgården

Ja det hade vi i går kväll.Maken ropade att jag skulle komma så fick jag se något.Och det gjorde ju mej nyfiken.Den här lilla kotten sökte av gräsmattan bit för bit med sin lilla nos.Han eller hon letade väl efter mask.Vi brukar se små runda hål efter dessa jakter i gräsmattan.Jag hade sån tur när jag skulle fota för kotten brydde sej inte om att jag kom  smygande med kameran.Den lilla gulbladiga lönnen har klarat vintern bra till min stora glädje.Och bilden längst ner är hur det ser ut under vårt körsbärsträd.Där blommar ett par kuddar av mossflox nu + fänrikshjärtan och vilda gullvivor,som själva bestämt att här ska vi växa och blomma. Där finns även ett stånd med förjätmigej  två st vita julrosor och några blå bergvallmo som inte kommer att blomma förrän nästa år.När man börjar kolla så är det ganska mycker dör.Jag glömde två krukar med Skugglilja som har stått där i sina krukar i vinter och överlevt.Men det har ju legat massor med snö över som tur är. Nu ska jag gå min runda i trädgården.Och fotografera lite såg att de vita irisarna har slagit  ut .Och det var en del annat med.Vi har varit borta ett par dar och det händer ju så mycket nu.                                                

7 kommentarer:

  1. Oj, vad snyggt det var under trädet!

    SvaraRadera
  2. Igelkottar är väldigt sympatiska djur.
    Men de lever farligt inne i städerna och ute på vägarna. Tyvärr.

    SvaraRadera
  3. Så söt krabat! Vi brukar oxå ha besök av en ibland,en gång for han? dragandes med en badhanduk som fallit av snöret!Såg skojigt ut!

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Så prydligt och fint du har i din trädgård.
    Ha en fortsatt skön helg!

    SvaraRadera
  5. Har också haft besök av en igelkott i år men har inte sett till den på ett tag så jag hoppas att den har flytta så det inte hänt honom något//Britt

    SvaraRadera
  6. After exploring a few of the articles on your web page, I truly appreciate your technique of writing a blog.
    I bookmarked it to my bookmark webpage list and will be checking back in the near future.
    Please visit my web site as well and tell me what you think.


    Look at my homepage: Arizona Auto Insurance

    SvaraRadera
  7. I was suggested this web site by my cousin. I am not sure
    whether this post is written by him as nobody else
    know such detailed about my trouble. You are amazing!
    Thanks!

    Also visit my web site: alicante car rental Spain

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.