Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

torsdag 17 juni 2010

Javisst ja den har jag ju satt



Ja måste ju säja att jag blir lite förundrad över att jag har så många olika växter som jag nästan glömt att jag planterat.Tolvgudablomman är en sådan.Den har dykt upp nästan inni en annan planta.En som jag därimot mycket väl minns när jag köpte och planterade är Porslinsveronikan,Den hade jag letat efter ett tag.Tycker den är helt underbar.Blommorna är så fint formade och färgenär som blåvitt porslin.Bladen är gröna med vitt i kanterna.Rosenhaggtornen blommar fint nu.Och i slutningen på tomtgränsen har det bildats ett stort område med smultronplantor.Kommer att bli gott för oss att plocka senare i sommar.Hostan har en färg på bladen som är mycket snygg.Står tillsammans med jättedaggkåpa och de bildar ett snyggt par.Den lilla vita blomman är en sån som jag säger ja visst ja om varje år.Vet inte vad den heter eller var jag köpt den.Men den är söt.Nu har jag fått besked om namnet på den lilla vita.Troligen en Silene.Strandglim på svenska.Karin i Skara är uppgiftslämnare.Tack för det Karin.Det är så roligt om man får några kommentarer på det man visar.Och sedan jag började med detta bloggande är det en hel del som skrivit här.TACK ALLA NI SOM GJORT DET.

6 kommentarer:

  1. härlig rabatt i spalten till höger!

    SvaraRadera
  2. Vilken fantastisk trädgård du har. Och så många sorters blommor! Mycket vackra bilder. Jag håller med om att det är fantastiskt att blogga och därigenom få kontakt med så många likasinnade.
    Ha det gott,
    Charlotta

    SvaraRadera
  3. ÅÅÅ så mycket fina blommor du har!!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  4. Oj så mycket vackra blommor som finns här!
    Jag njuter av att se andras blommor och trägårdar, eftersom jag inte själv har någon.
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  5. Härliga bilder på Nävor och Hosta i ditt tidigare inlägg//Britt

    SvaraRadera
  6. Vad fint du har det. En väldigt fin bild på kamelian....Ja, Porslinsveronikan är sommarsöt.

    Njut av helgen
    Christina

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.