Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

torsdag 24 juni 2010

Lite midsommarblommor

Tänk så  många olika kombinationer en borstnejlikan kan bilda med sina färger.Från nästan svart till vitt.Tyvärr har de vita inte börjat ännu,men det kommer.Den rödbladiga Perukbusken har fått sina första blommor.Pyttesmå men så söta..En vit och en röd Mose brinnande buske blommar för första gången.Den vita har jag sått  den andra är köpt.I växthuset blommar en Blodlilja med en stor rund boll av blommor.Och vita och rosaröda Fingerborgsblommor sträcker upp sina vackra blomspiror lite här och där.Jag hoppas alla får en riktigt solig och fin Midsommarafton Med trevligt sällskap och god mat


5 kommentarer:

  1. Vilka härliga bilder. Jag hoppas att du får en riktigt bra och njutningsfull midsommar.

    Kerstin

    SvaraRadera
  2. Underbara sommarblommor, visst är det fint ute nu.
    Jag önskar dig också en Härlig Midsommar!
    Kram Anne-Lie

    SvaraRadera
  3. Underbart vackra sommarblommor. Njuter :)
    Trevlig Midsommar! /Bea

    SvaraRadera
  4. Vad härligt det blommar hos dig!
    Ha en riktigt fin midsommar! / Irene

    SvaraRadera
  5. Blommor är bra härliga och fina tänk om dom inte fanns vad livet vore tråkigt!
    Kram Lotta

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.