Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



tisdag 22 juni 2010

Nyttoväxter


Tomaterna börjar bli klara.De små orange har vi kunnat plocka av ett tag.Och i odlingslådan är tredje omgången med rädisor på gång salladen är ju även den färdig.
I växthuset har djungelkurkan börjat blomma och visa små ämnen.Ska bli spännande att få smaka dom sen.
Majroverna var faktiskt goda hade inte provat dom förut.Och i växthuset blommar även potatisen.Får kolla om det blivit något på midsommar
Det är så trevligt att kunna gå ut i trädgård eller växthus och hämta in sånt man odlat själv av matnyttiga växter

6 kommentarer:

  1. Ja, visst är det underbart att det går att börja skörda nu! Jag njuter i fulla drag! Det ser jättefint ut hos dig. Vad är det för sort, tomaterna som är färdiga nu?
    Ha det gott, Charlotta

    SvaraRadera
  2. Det är en Sungold.En körsbärstomat .Söt och god.Och den blir orange.

    SvaraRadera
  3. Så långt det hunnit hos dej,men så är det väl med växthus....jaa det är lycka att få plocka det man själv odlat.Hälsn.Saga

    SvaraRadera
  4. Finns det något bättre än solvarma tomater//Britt

    SvaraRadera
  5. Oj, vilken skillnad mot i mitt växthus. Jag var rätt sen med att så i år, men med lite värme så får jag nog tomater och gurka till slut. Djungelgurka låter ju spännande. Kanske blir du som Tarzan och hoppar omkring i träden efter att du har smakat ;-D.

    Trevlig midsommar till dig också. Vi hoppas på solsken eller hur? Förra midsommaraftonen hade vi en sån hagelskur som slog sönder så mycket i trädgården. Det vill jag helst slippa!/ Anette

    SvaraRadera
  6. Howdy, I believe your site could possibly be having web browser
    compatibility issues. When I look at your web site in Safari, it looks fine but when opening in Internet
    Explorer, it has some overlapping issues. I just wanted to
    provide you with a quick heads up! Aside from that, fantastic website!


    My homepage; Arizona Car Insurance

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.