Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

torsdag 15 juli 2010

Ganska nöjd med den här rabatten



Så här ser det ut i en av rabatterna som börjar vid växthset och slutar borta vid grusgården.Jag tycker den är vacker i år Det blommar så otroligt fint och trots värmen är allt så frodigt.Kan nog bero på att det är en ganska kraftig lerjord som håller fukten kvar .Kungsljusen har nu slagit ut i full blom och till nästa år kommer det att finnas några vita också.Men jag har fortfarande inte bestämt mej för var jag ska sätta dom.Och på bilden med växthuset så kan man se hur stor och vacker den vita rosenbusken är.

4 kommentarer:

  1. Hejsan,

    Har kikat runt på din blogg och jag må säga... vilken fin trädgård du har...inte en massa onödig utsmyckning som man ser hos en del, utan stilrent. Supersnyggt!!!!!.
    Susanne

    SvaraRadera
  2. Så fint det blommar. Blandar du ut din lerjord innan plantering?//Britt

    SvaraRadera
  3. Ja, det var verkligen en fin rabatt! Rosen är ju helt underbar! Vad är det för buskros?
    Ha det gott,
    Charlotta

    SvaraRadera
  4. Britt.Ja jag blandar med kogödsel och kompost.Det är ett evighetsjobb att få till bra jord där.Men blommorna trivs och det är ju huvudsaken.
    Charlotta. Jag önskar jag visste men har missat att skriva upp namnet.Så synd för jag skulle själv vilja ha namnet.

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.