Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



söndag 25 juli 2010

Regnig söndag


Ja det har nog inte blommat över ännu i trädgården.På min tur med kameran så blev det en hel del nytt att visa.Överst till höger är det rosenetternell.Vänster en
drakmynta. Under en Astible.Under bilden med gula blommor som jag glömt namnet på är det Oregano som blommar.Fjärilar och bin flyger  runt och är som lite berusade av nektar .Så roligt att se alla dessa fjärilar svärma över blommorna.Bredvid den bilden är det en jättestor Hosta som även den inte har något namn som jag kommer ihåg.Men den är så maffig nu med alla blomspiror.De undre bilderna är ju flocks i olika färger
 Och så har vi fått massor med regn  43mm hittills och det kommer mer.Och det är något som vi verkligen behövde.Det var stora breda torrsprickor både här och där i trädgården.Skönt nu slipper jag hålla på och bära vatten ett tag.


2 kommentarer:

  1. Vilken prakt jag har också glömt vad den gula blomman heter om du kommer på det kan du väll skriva det till mig//Britt

    SvaraRadera
  2. Ja, visst var det skönt att det kom regn. Men varför måste det komma så mycket? Och så kallt det blev... Vi har blivit lovade 50 mm till denna vecka. Hm, gummistövlar på:)
    Ha det gott,
    Charlotta

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.