Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

torsdag 1 juli 2010

Små glädjeämnen.


Ja nu är det gott om pärlor att glädja sej åt  i trädgården.Vi har varit på landet ett par dar och där blommade röda Krolliljor och en så vacker pion.Det var första gången som jag såg liljorna blomma.De attans hjortarna verkar gilla dom för det är massor som har fått knoppen avbiten.
Hemma blommar lavendeln och vädden kommer för fullt.Prakttryn med brokiga blad och rosa blommor gör sej så fint i kombination med den rödbladiga Japanska lönnen.Snyggt. Och vita och knallröda små nejlikor lyser så fint.

4 kommentarer:

  1. Fina bilder. För oss trädgårdsälskare finns det mycket som gör oss lyckliga i trädgården..
    Kram Anne-Lie

    SvaraRadera
  2. Vackra bilder. Vilken härlig lavendelrugge du har.

    SvaraRadera
  3. Härliga bilder. Just Nejlikorna är ju som bäst nu. Har du doftande också? Här ligger parfymdoften tät i trädgården.
    Hoppas du får en skön helg
    Karin //

    SvaraRadera
  4. Jätte härliga bilder du visar oss//Britt

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.