Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



måndag 2 augusti 2010

Älskad av många.

Humlor och bin är tydligen mycket glada i den här VeronikanNär jag gick förbi i går så satt det fullt överallt.
Och något som jag gillar är att nu har de Indiska fotbladen äntligen grott.Tre st frön har tittat upp.Jag såg på namnstickan att jag sådde dem den 27mars.Efter några veckor i inomhustemp skulle de tillbringa bra många veckor i kylskåpet.Efter det så har krukan stått i växthuset.Här om dagen kom jag på att något vatten hade den inte fått på ett tag ,och när jag vattnade såg jag att det stack upp tre små gröna knoppar.Tydligen var den höga värmen som vart i växthuset bra för fröna.
Vitlysingen börjar öppna sina små vita fina blommor,och den har spritt ut sej ganska mycket.Men det får den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.