Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

måndag 23 augusti 2010

Besök hos Marie


Vi var hem till Marie igår och tog en fika.De ska ju sälja sitt hus så jag fick med mej en del saker hem.BLA en vacker rosenportal.Härligt rostig sånt som jag älskar.Sen fick jag en rund fin balja som jag fyllt med vatten och sen la jag mitt spegelklot på ytan .Blev fint.Vad fick jag mer jo en frilandshibiskus med rödbruna blad.Hon har inte sett den blomma och hon kom inte ihåg vad det är för färg.Men en vit rosa eller lila är det för de färgerna har hon i trädgården..Sen blev det ett par tuvor med så himla söta nejlikor som jag beundrade i somras när de blommade.Rosalila blommor.Sen har jag mer som jag ska hämta senare.Ett jättefint planteringsbord som ska stå i växthuset.Det är så perfekt i storlek för att stå där.

4 kommentarer:

  1. Vilken tur du har, alltid roligt när man kan få lite nytt. Den där rosenportalen var verkligen fin.

    Hälsningar Kerstin

    SvaraRadera
  2. Fina saker och rosenportalen var tjusig - vad ska du ha för klängrosor på den?

    SvaraRadera
  3. Har inte bestämt mej ännu.Kanske det blir en New Dawn eller några clemates.Tål att tänka på.

    SvaraRadera
  4. Vilken tur att få så fina saker! Måste ju också vara roligt att ge till någon som uppskattar det. Man vet ju aldrig hur trädgårdsintresserade husköparna är. Då har du ett trevlig "bekymmer" - att välja klängrosor. Jag satte en ros som heter Awakening i min rosenbåge. Det liknar New Dawn fast blommorna är mer fyllda. /Anette

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.