Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

onsdag 11 augusti 2010

Datorstrul och sensommarblommor

I dag så har jag äntligen fått ordning på min internetanslutning.Trodde det var fel i min nya dator Jag köpte den i Måndags och fick igång Internet med  detsammaMen så igår morse bröts det plötsligt.Och herregud vad jag jobbade och försökte med än det ena än det andra och inget gick.Men så slog jag en signal till vår internetleverantör och fick veta att det var en kabel av grävd i Nyköping.Vi skickar ett sms när det är klart sa killen jag pratade med.Det kom senare på eftermiddagen.Men inte sjutton fick jag igång någon anslutning för det.Så ny telefon support.Och killen fick verkligen jobba för att få ordning på det hela,men nu så fungerar det.Men jag har en sak kvar och det är att installera en rotel så gubben kommer ut på sin dator.Men det får vara till i morgon ,orkar inte idag.Förmiddagen jobbade jag ute och tömde massor med krukor där blommorna blivit så fula .Det har ju vart så fuktigt ett tag att allt börjar mögla.Lika bra då att tömma och lägga i komposten.Det finns trots allt en hel del som fortfarande blommar och en del som inte börjat än.Jag har två liljor kvar alla andra har jag gjort mej av med.Har fått så många liljebaggar i trädgården så det får vara några år nu innan jag kanske köper nya.Tigerliljan kan föröka sej massor om den trivs och det verkar den göra här.



6 kommentarer:

  1. Jo! datorer och internet är bra när det fungerar!! När man inte har det så märker man snabbt hur beroende man är av det.
    Fina blommor..speciellt liljorna.

    SvaraRadera
  2. Du har ju massor av blommor fortfarande, kul!
    Datorkrångel är inte fult så roligt. Jag skaffade mig en ny för ett tag sen, allt fungerar perfekt men.....för några dagar sen kom jag på att jag kommer inte in i min Works-fil där jag lagt min adressbok. Work används tydligen inte längre! Inte fullt så kul!!

    SvaraRadera
  3. Det är så tråkigt när datan krånglar//Britt

    SvaraRadera
  4. Oj vad fint det blommar hos dig :-D, jätte vackert synd på liljebaggar de förstör så :-(.
    // Rosa

    SvaraRadera
  5. Skoj att du fått igång Internet igen, irriterande när datorer krånglar, de ska liksom bara fungera.

    Ha en bra dag,
    Kerstin

    SvaraRadera
  6. Håller helt med,,,,jättejobbigt när det inte fungerar....Blir imponerad över din installationskunskaper....är själv bortskämd med kunnig make.....

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.