Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

torsdag 26 augusti 2010

Höstfägring

Vit och rosa lite annorlunda höstanemon.Den rosa ser ut som en klocka innan den öppnat sej heltOch den vita har lite fler blomblad mot den vanliga .Om jag inte kommer ihåg fel så var även bladen krusiga på plantan när jag köpte den.Men det var borta när den kom upp året efter.Synd för det var så snyggt.Även den rosa har lite mer blomblad.
Vi har så kallt och grått här idag 14grader är inte så mycket.Det är så blött annars skulle jag gå ut och gräva,men det blir så kladdigt så jag väntar lite.

3 kommentarer:

  1. Härlig Japansk Anemon (som jag tycker är ett vackrare namn!

    SvaraRadera
  2. Så underbart vackra! Hade en vit men den försvann. Måste ha en ny, tror jag:)
    Ha det gott,
    Charlotta

    SvaraRadera
  3. Höstanemoner är så fina. Jag har en alldeles vanlig vit men den är fin den också! Trevlig helg. /Anette

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.