Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

söndag 29 augusti 2010

Höstkänsla.


Nu har det blivit en helt annan typ av väderlek här .Den fuktiga och varma luften är borta.Nu är det riktigt svalt.En morgon hade vi bara 8plus vid sjutiden.Det är lite för lite tycker jag.Och så regnar det nästan varje dag.Men igår var det soligt och fint,så jag passade på att gräva och rensa i rabatterna.Tog bort en ros som sprider sej med rotskott överallt.Sparade en rot som jag satt i en stor kruka för jag vill ha den kvar .Den är så fin när den blommar och så doftar den underbart.Hittade den rosen i skogskanten när vi hade bott här ett tag.Det såg ut som om det varit en rabatt där för länge sedan.Så det är nog en gammal sort då det här huset byggdes omkring 1913-1914.Tyckte det var roligt att den gick att spara.Annars har det mästa blommat nu.Sköldpaddsörten har bara börjat och den vita som står lite för skuggigt har inte kommit igång ännu.Ska flytta den sen när den blommat över.Sen har jag två krukor med skugglilja som äntligen börjar blomma.Och en blomma som är stor och fin nu är P.zonale.en vildpelargon.den är jättefin nu.


4 kommentarer:

  1. Skuggliljan är en favorit, men mina har dött av för dom stod lite för soligt. Ska sätta nya nästa år!
    Visst är det lite höst imellanåt, men så kommer ett par soliga dagar och man kommer på att augusti faktiskt är en sommarmånad!!

    SvaraRadera
  2. Skuggliljan är en häftig blomma. När jag tänker efter har inte mina börjat blomma ännu i år, hmmm, hoppas inte de dött. Ha det bra. // Kerstin

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Fin växt på första fotot i detta inlägg! Vad är det? Trevlig blogg förresten - första gången jag ser den.
    Ha de!

    SvaraRadera
  4. Scilla.Det är Törnrosas kjortel.Har sått den i våras.Och nu är den så fin.Ska försöka spara den i källare i vinter,Jag har en hel del där och sätter på extra ljus så det brukar gå bra.

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.