Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

tisdag 31 augusti 2010

Lite nytt

I dag har vi vart runt både här och där.In till polishuset Nyköping för att fixa nya pass.De gamla går ut om en vecka.Sen var vi in på Växt och trädgårdsbutiken i Nyköping så jag fick köpa två st Clemates som ska sitta på var sin sida om rosbågen.En mörk röd och en vit.Tror det kan bli fint.Jag har planterat den röda idag.Får forsätta i morgon med den vita.Måste gräva ganska mycket för att göra plats för den som är kvar.Sen var Marie här och hälsade på en stund så vi bjöd henne på lite lunch.Så kul när hon kommer och så har hon ju sin goa vovve med sej.Den hunden är verkligen gullig.Marie hade med sej det fina planteringsbordet som jag fick av henne,så nu står det i växthuset.
Vädret är lite fram och tillbaka idag Just nu skiner solen så gott.Men bara för en stund sedan så regnade det en skvätt.Men det känns som höst lite i luften.


5 kommentarer:

  1. Hallå, hittade hit via omvägen över Facebook. Vilka härliga bilder, hit kommer jag gärna tillbaka.
    Ha de gott. Catarina

    SvaraRadera
  2. Sött litet bord. Förstår att du är nöjd med det!
    'Purpurea Plena Elegans' hade lång blomningstid här. Hoppas din blir lika fin.

    /Anette

    SvaraRadera
  3. Hejsan!
    Vad mycket snygga växter du har, blir alldeles hänförd av allt det vackra.
    //Camilla

    SvaraRadera
  4. Härligt med lite höstshopping:) Och vilket jättefint bord! Passade ju perfekt in i växthuset, inte illa med sådana snälla vänner:))

    SvaraRadera
  5. Fina klematisar! Underbart litet bord!
    Ha det gott!
    Christina

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.