Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

onsdag 18 augusti 2010

Rent växthus


Har städat ur mitt växthus och tagit bort hyllan som stod där.Den står nu mot husväggen med en del krukor från det som fanns i växthuset.Den här höga luftfuktigheten gör att det möglar på både jord och blad.Pelargonerna såg inte roliga ut,så jag har tagit skott av de som jag vill ha kvar de andra ligger på komposten.Hade lite för många också.Eftersom vi åker till landet ganska ofta så var det svårt med vattningen.Får inte ha så många krukor jag blir lite stressad av att springa runt med vattenkannan jämt.

2 kommentarer:

  1. Så snyggt det blivit. Jag förstår att du är nöjd med dig själv, det ska du verkligen vara. Ha det bra. // Kerstin

    SvaraRadera
  2. Ser ut som det är ett alldeles nytt växthus. Tänk att dom kan se ut så där, hos min väninna kan man tro att växthuset är 20 år gammalt och aldrig städat - det är tre!

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.