Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

måndag 27 september 2010

En bit i taget

Fick en hel del gjort ute idag.Har rensat bort en massa frösådda småplantor av Daggkåpa.Den är ganska jobbig att hålla efter.Det dyker upp nya plantor överallt.Ska nog gräva bort de stora som jag har kvar i vår.Men nu så har jag fått nya platser att plantera på.Tror inte det blir svårt att fylla tomrummen.
 Tomt och ny jord pålagt
 Den svarta violen blommar fortfarande

 Rosen Lill Lindfors
 Kärleksörten lyser så fint

 Den vita klängrosen kommer igen nu med vackra blommor.Den heter White Night.Stammen är så härligt röd
 Den gula nunneörten brukar blomma tills frosten tar den.
 Även den här biten blev klar idag.Där har jag fyllt på med ny jord

4 kommentarer:

  1. Nej det är aldrig svårt att fylla tomrum, har själv köpt 4 nya plantor idag....

    Mia

    SvaraRadera
  2. Tomrum är trevliga för de innebär möjligheter till att få handla...:).... Visst känns det bra när man fått saker gjorda i trädgården. Ha det bra. //Kerstin

    SvaraRadera
  3. Om det gör.Har varit fram till fönstret och stått där och beundrat mitt jobb

    SvaraRadera
  4. Så där skulle det se ut här också, om jag inte blivit förkyld, om det inte blåste så kallt, om inte regnade..
    Slut på mina ursäkter. Får ta mig i kragen.
    Snyggt jobbat i alla fall!
    /Anette

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.