Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



Bloggintresserade

lördag 4 september 2010

Goda plommon

Nu börjar våra Viktoriaplommon vara klara.Världens godaste.Fast man får dela dom innan man sätter tänderna i dom,för en hel del innehåller en lite rackare till larv som jag inte vill äta upp.Funderar på om jag ska baka något med plommon i.
Annars så kom jag mej för att sätta ner den vita clematisen i jorden idag.Och av bara farten så flyttade jag på sex stycken andra plantor som stod lite fel.Känner mej nöjd med den insattsen.Hoppas nu bara inte min onda höft flippar ut igen för idag är den skapligt smärtfri.
En av de tre plantorna vita höstflox som jag satte i sommar har börjat blomma de andra två stod för skuggigt så dom tillhör de jag flyttade idag.Och den vita Sköldpaddsörten är även den på gång.Den ska också flyttas när den blommat färdigt.Eller kanske den får vänta tills i vår.


4 kommentarer:

  1. Jag flyttade också några perennplantor i förrgår, men nu tror jag att jag ska flytta några buskar också - och det är betydligt jobbigare och kräver att man planerar lite mer! Väntar därför tills nästa vecka!!

    SvaraRadera
  2. Ååå va fin vit sköldpaddsört var. Har aldrig sett den förut så det är jag glad för att jag fick se. Kram

    SvaraRadera
  3. Roligt att hitta din blogg med fina bilder. Mina plommon innehöll också varsin liten vit rackare i år och en och annan har säkert slunkit med ner i magen.
    Kerstin

    SvaraRadera
  4. Min äldsta moster "Annavilda" kikade aldrig i hallon (eller plommon för den delen). Hon svarade bara; "Det är ju hallon det med!" när man frågade varför inte och tyckte det var äckligt att äta bären efteråt.

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.