Välkommen in i min trädgårdsdröm

Skriv gärna en kommentar innan du går ut. Då gör du mej mycket glad



tisdag 7 september 2010

Inneväxter

Jag undrar hur länge kan en orkideblomma stå så här fin ?Den slog ut någon gång i April och fortfarande är den lika fin.Här får man verkligen glädje av blomningen.Man får ju börja pyssla om sin krukväxter lite nu så de klara av höst och vinter.min stammyrten har jag fått klippa flera gånger i sommar den växer så fort.Men nu är den tät och rund i formen.Sedan har vi en vildpelargon som ser ut som en bonsai P.cotyledonis.Den blommar med snövita blommor.
Under dom så har jag en växt med små vita blommor som det för första gången har blivt frökappslar på alldeles oranga.
Sen är det den nya växten som har blad som ser ut som Saint Paulans och blommor som kornetten Bredvid den en rosa-vit Saint paula .
Igår och idag har jag varit så duktig och städat hela huset själv.Vi brukar hjälpas åt i vanliga fall ,men maken håller på och lägger nytt tak på sin snickar verkstad.Det hade  blivit lite läkage i det gamla taket .Det hade så dålig lutning så vattnet blev stående i pölar.Men nu så blir det bra 



1 kommentar:

  1. Ojojoj, har orkide´n blommat så länge, det var inte dåligt. Det kallar jag valuta för pengarna.
    //Anne-Lie

    SvaraRadera

Om mig

Mitt foto

Jag är en 67årig dam med ett stort intresse för trädgård.Älskar att läsa böcker.Tycker om att sy och sticka.Har en broderimaskin som jag brukar använda ganska ofta.Jag är gift och har två barn och 7 barnbarn.